سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Rentalcariran.com

نگاهی به زندگی یک سوپر استار بالیود

 سلمان خان هنریشه مسلمان سینمای بالیوود در 27 دسامبر 1965 بدنیا آمد.نام پدرش سلیم خان و مادرش سلما خان است . او دارای دو برادر با نامهای ارباز خان و سهیل خان و یک خواهر با نام آلویرا خان و یک خواهر ناتنی با نام: آرپیتا خان می باشد .


    شاید عده کمی بدانند که این بازیگر پر قدرت با آن چهره جدی که همه او را با ساخته سوراج بارجایتا با عنوان مین پیارکیا شناخته اند نخستین بار در واقع در فیلم بیوی هوتا آیسی ساخته جی کی بهاری به سینما قدم گذاشت.
    نقش مقابل او را رکا ایفا می کرد که او را از یک بچه لوس و گندیده به یک شخصیت اجتماعی با رفتاری قابل توجه پیدا می کند. سلمان خان که دوستانش او را سالو صدا می کردند پس از دوخان مطرح دیگر هند یعنی شاهرخ خان و امیر خان به یک خان محبوب دیگر بدل شد. پسر سلیم خان بزرگ که همراه با جاوید اختر یک تیم نویسندگی موفق را به براه انداختند همراه دو خواهر و دو برادر دیگر بزرگ شد. این بازیگر در این سالها شانه به شانه شایعات در حرکت بود. ماجرای جدایی غیر منظره اش از آیشوریا رای پس از دو سال نامزدی به یک حادثه بی پایان بدل شد تا جایی که او حاضر نیست حتی در یک فیلم دیگر با این ستاره زن همبازی شود و دلیلش را تنها برخی از مسایل شخصی عنوان نمود.

    از سویی خبر درگیری اش با ویویک اوبری به خاطر همین مسئله و اینکه در یک شب 41 بار او را به صورت تلفنی تهدید به مرگ می کند به بمب خبری مجلات تبدیل می شود.سلمان خان بارها به خاطر حمل اسلحه ،درگیری و تصادف از سوی پلیس دستگیر شده تا جایی که در اکتبر 2002 نزدیک بود به خاطر یک تصادف منجر به فوت به ده سال زندان محکوم شود. او که در سال 2001 به عنوان هفتمین چهره محبوب جهان از سوی مجله پیپل معرفی شده.او علی رغم همه شایعات توانسته سوپر استار سینمای هند باشد و شاید این به خاطر مسایل اجتماعی باشد که درگیرش است .خصوصا دیدارهای همیشگی اش از کودکان در بیمارستانها و فعالیت های خیریه اش. سلمان خان به دوربین_سینمای خانگی و اتومبیل مرسدس بنز علاقمند است . نوشیدنی مورد علاقه او نیز چای سردمی باشد.
    
     این سوپر استار سینمای هند بد اخلاق و غیر قابل پیش بینی بوده و همچنین مانند کودکان بهانه گیر است.سلمان خان آدم غیر عادی و وسواسی می باشد . او هرگز حاضر نیست تمرینات بدنیش را از دست بدهد.وی در مورد پاکیزگی خیلی سختگیر می باشد بطوری که ساعتهاحمام کردن او یا حتی شستن دندانها یش وقت می گیرد .

    
    سبک پوشیدن لباس:
    
     این هنر پیشه سینمای هند خیلی کم لباسهای رسمی به تن می کند و عاشق لباسهای خودمانی، سیاه و آبی، شلوارهای تنگ با پیراهن یا تی شرت می باشد . او لباسهایش را از لندن و گهگاه از سنگاپور خریداری می کند.
    
    
    داستان صابون:
    
    یکی از تفریحات و سرگرمی های سلمان خان جمع آوری صابون می باشد . اودر حمامش هم کلکسیونی از صابونهای دلخواهش که دست ساز و گیاهی می باشند را جمع آوری کرده .صابونهای مورد علاقه او ساخته شده است از میوه های طبیعی و عصاره گیاهان است.
    
    روزبه گلشنی


مشکلات‌ زناشویی‌، بخاطر بی‌اطلاعی‌زوج‌هاست‌

    دکتر مجد، روان‌ پزشک‌ و مدرس‌ سلامت‌ جنسی‌،می‌گوید: تمام‌ مذاهب‌ دنیا آموزش‌ مسایل‌ جنسی‌را لازم‌ دانسته‌اند و این‌ مسایل‌ باید طوری‌ مطرح‌شود که‌ از چارچوب‌های‌ فرهنگی‌ و آداب‌ ورسوم‌ هر کشوری‌ تخطی‌ نشود..... دکتر

می‌افزاید:مسئله‌ جنسی‌ بر خلاف‌ دید عامه‌ مردمی‌ مسئله‌ای‌کاملا پزشکی‌ است‌...
    یعنی‌ اصلا حرف‌های‌ عجیب‌ و غریبی‌ نمی‌زنیم‌،همان‌ طور که‌ سایر پزشکان‌ به‌ راحتی‌ برای‌ مردم‌از مسایل‌ سلامت‌ ریه‌ صحبت‌ می‌کنند، من‌ هم‌ درمورد مسایل‌ سلامت‌ جنسی‌ به‌ راحتی‌ صحبت‌می‌کنم‌. مردم‌ با سلامت‌ قلب‌ و ریه‌ آشنا هستند، امابا سلامت‌ جنسی‌ آشنا نیستند و این‌ کلمه‌ واقعابرایشان‌ یک‌ (تابو) است‌. وی‌ به‌ سلامت‌ گفت‌: درمطالعات‌ دانشمندان‌، ریشه‌ این‌ تابو بر می‌گردد به‌نه‌ هزار سال‌ پیش‌ از میلاد مسیح‌، یعنی‌ تقریباهمیشه‌ مردم‌ دنیا نسبت‌ به‌ این‌ مفهوم‌ طور دیگری‌نگاه‌ می‌کردند. مردم‌ گمان‌ می‌کردند از آنجایی‌که‌ این‌ موضوع‌ خصوصی‌ است‌، نباید گفته‌ شود ومورد بحث‌ قرار گیرد... البته‌ این‌ (تابو) در طول‌تاریخ‌ تغییراتی‌ هم‌ داشته‌ است‌، گاهی‌ پر رنگ‌ وگاهی‌ کمرنگ‌ شده‌ است‌. برای‌ مثال‌، دربعضی‌ ازکشورها، همه‌ چیز خیلی‌ واضح‌ گفته‌ می‌شود، مثل‌:آمریکا و کشورهای‌ دانمارک‌، فنلاند، نروژ وسوئد... اما در بعضی‌ کشورها این‌ (تابو) خیلی‌شدید شد و هیچ‌ چیزی‌ درمورد آن‌ گفته‌ نشد،مثل‌ کشور خودمان‌ و سایر کشورهای‌

خاورمیانه‌...اما در کشور هندوستان‌ آمدند و از این‌ رابطه‌مجسمه‌ها ساختند و درمکان‌های‌ عمومی‌ شهرهانصب‌ کردند... دریونان‌ آموزش‌ جنسی‌ توسطجادوگران‌ انجام‌ می‌شد، اما زمانی‌ که‌ جادو گران‌از آن‌ مطلب‌ سوء استفاده‌ کردند، مردم‌ کم‌کم‌ ازآن‌ زده‌ شدند و این‌ موضوع‌ به‌ شکل‌ یک‌ تابوی‌سفت‌ و سخت‌ درآمد تا اینکه‌ سقراط و ارسطوآموزش‌ سلامت‌ جنسی‌ را دوباره‌ شروع‌ کردند وپس‌ از آن‌ کم‌ کم‌ اندیشمندان‌ سعی‌ کردند که‌آموزش‌ را در دست‌ بگیرند و آن‌ را از حالت‌ تابودرآورند......
    وی‌ در ادامه‌ گفت‌: به‌ نظر می‌رسد که‌ از دوره‌صفویه‌ به‌ بعد آموزش‌ این‌ مسایل‌ در ایران‌ ممنوع‌شد. اتفاقا بر خلاف‌ آنچه‌ که‌ بسیاری‌ از مردم‌ گمان‌می‌کنند، پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌دوباره‌ آموزش‌رابطه‌ جنسی‌ در ایران‌ آغاز شد... خود من‌درست‌ پس‌ از انقلاب‌ توانستم‌ دوره‌های‌ آموزشی‌را برگزار کنم‌، البته‌ در سالهای‌ اخیر شرایط بسیاربهتر شده‌ است‌. دکتر مجد در ادامه‌ می‌گوید: من‌بایدبه‌ یک‌ نکته‌ اساسی‌ اشاره‌ کنم‌; بیش‌ از نیمی‌ اززوج‌هایی‌ که‌ در ایران‌ طلاق‌ می‌گیرند،به‌ دلیل‌مشکلات‌ جنسی‌ تن‌ به‌ جدایی‌ می‌دهند ،مسلمااین‌ هفتاد درصد خیلی‌ خوب‌ می‌دانند که‌ نداشتن‌آموزگار جنسی‌ می‌تواند چه‌ ضربه‌ای‌ به‌ این‌رابطه‌ زناشویی‌ وارد کند و مفهوم‌ این‌ ضرر را به‌خوبی‌ درک‌ می‌کنند، از طرفی‌ هم‌ بسیاری‌ ازمردم‌ خجالت‌

می‌کشند به‌ طور خصوصی‌ به‌روان‌پزشک‌ مراجعه‌ کنند تا معالجه‌ شوند، اماوقتی‌ که‌ در جلسات‌ گروهی‌ یا از وسایل‌ ارتباطجمعی‌ و جراید اطلاعات‌ گرفتند، شاید مشکلشان‌حل‌ شود و اگر حل‌ نشد حداقل‌ دیگر خجالت‌نمی‌کشند که‌ به‌ روان‌ پزشک‌ مراجعه‌ کنند... مجدهمچنین‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ انسان‌ها برای‌ همه‌کارهای‌ زندگی‌شان‌ باید دوره‌ ببینند گفت‌: مردم‌نیازمند هستند که‌ برای‌ مسواک‌ زدن‌، خواندن‌،نوشتن‌ و... آموزش‌ ببینند، آن‌ وقت‌ چه‌ طورمی‌توانیم‌ بدون‌ آموزش‌های‌ لازم‌ و صحیح‌ رابطه‌جنسی‌ سالم‌ داشته‌ باشیم‌؟
    چگونه‌ می‌توانیم‌ یکی‌ از اصلی‌ترین‌ ارکان‌ زندگی‌زناشویی‌ را بدون‌ دوره‌ آموزشی‌ به‌ خوبی‌اجراکنیم‌؟ درقرون‌ اخیر، ما مشکلات‌ زیادی‌ را دررابطه‌ با (مسایل‌ جنسی‌) می‌بینیم‌ که‌ هر یک‌ دلیل‌دارند... تجاوز، کشت‌ وکشتارهای‌ جنسی‌، خرید وفروش‌ زن‌ها و متاسفانه‌ مسایل‌ جنسی‌ به‌ عنوان‌یک‌ تجارت‌، همه‌ و همه‌ ناشی‌ از بی‌اطلاعی‌ دراین‌ زمینه‌ است‌. در تحقیقی‌ که‌ خودم‌ انجام‌ دادم‌،به‌ 100 دختر دانش‌آموز آموزش‌ دادم‌ و پنج‌سال‌ آنها را تحت‌ نظر گرفتم‌. جالب‌ است‌ که‌بدانید، هیچ‌ کدام‌ از این‌ دختران‌ آموزش‌ دیده‌اصلا منحرف‌ نشدند و اکنون‌ زندگی‌ زناشویی‌خیلی‌ خوبی‌ دارند. در این‌ تحقیق‌ با 100 دختری‌که‌ منحرف‌ شده‌ بودند مصاحبه‌ کردیم‌ و دیدیم‌ که‌هیچ‌ کدام‌ پیش‌ از انحراف‌ اصلا اطلاعاتی‌ درمورد رابطه‌ جنسی‌ نداشتند... نداشتن‌ آموزگارباعث‌ می‌شودکه‌ عده‌ای‌ بیمار، با یک‌ بستنی‌ سردختران‌ بی‌اطلاع‌ کلاه‌ می‌گذارند.
    مجد در پایان‌ دوباره‌ متذکر شد، مشکلات‌زناشویی‌، به‌ خاطر بی‌اطلاعی‌ زوجین‌ است‌.


    آیا تا به‌ حال‌ فکر کرده‌اید که‌ آموزش‌ سلامت‌زوجین‌ می‌تواند بر آمار جدایی‌ تاثیر داشته‌ باشدیا نه‌؟ در این‌ باره‌ دکتر مجد می‌گوید: مشکل‌شماره‌ یک‌ مردان‌ و زنان‌، بی‌اطلاعی‌ می‌باشد وهمین‌ امر باعث‌ می‌شود زوج‌ها نتوانند از یکدیگرورابطه‌ جنسی‌ لذت‌ ببرند. اغلب‌ کسانی‌ که‌ به‌ دلیل‌مشکلات‌ جنسی‌ طلاق‌ می‌گیرند، اصلا مشکل‌ بدنی‌خاصی‌ ندارند، تنها نمی‌دانند که‌ هنگام‌ نزدیکی‌باید چه‌ کار کنند. پس‌ از نداشتن‌ اطلاعات‌،شایع‌ترین‌ مشکل‌ جنسی‌ مردان‌ ایرانی‌، زودانزالی‌ و شایع‌ترین‌ مشکل‌ جنسی‌ زنان‌(واژینیسیوس‌) است‌، یعنی‌ زن‌ به‌ دلیل‌ درست‌انجام‌ نگرفتن‌ ارتباط جنسی‌ و نیز ترس‌های‌بیجایی‌ که‌ از ارتباط جنسی‌ وجود دارد و امکان‌مقاربت‌ را از بین‌ می‌برد، که‌ همه‌ این‌ مشکلات‌ به‌راحتی‌ تنها با آموزش‌، قابل‌ حل‌ است‌.
    
    کارگاه‌ آموزشی‌ برای‌ زوج‌های‌ جوان‌
    
    موسسه‌ (مهر و ماه‌) وابسته‌ به‌ سازمان‌ فرهنگی‌هنری‌ شهرداری‌ تهران‌ اقدام‌ به‌ برگزاری‌دوره‌های‌ آموزشی‌ دو ماهه‌ برای‌

زوج‌های‌جوان‌ تهرانی‌ کرده‌ است‌ که‌ با هدف‌ پیشگیری‌ ازمشکلات‌ زوجین‌ قبل‌ از ازدواج‌ انجام‌ می‌گیرد.مدیر عامل‌ موسسه‌ مهر و ماه‌ به‌ سلامت‌ می‌گوید:(این‌ دوره‌ها به‌ صورت‌ رایگان‌ از چهاردهم‌اردیبهشت‌ آغاز شد که‌ در فرهنگسراهای‌ دانشجو،بهمن‌، خانواده‌، دختران‌ و از اول‌ تیر ماه‌ در هشت‌فرهنگسرای‌ دیگر برگزار خواهد شد... سلیمانی‌ باابراز امیدواری‌ از اینکه‌ تا پایان‌ امسال‌، 25 هزارزوج‌ تحت‌ این‌ آموزش‌ها قرار بگیرندو پیش‌ ازورود به‌ زندگی‌ مشترک‌ آمادگی‌ لازم‌ را کسب‌کنند، گفت‌: افراد واجد شرایط می‌توانند بامراجعه‌ به‌ سایت‌ WWW.hamsar.ir و یا تماس‌با تلفن‌های‌ تهران‌، -3 88941332 برای‌شرکت‌ درکلاس‌ها ثبت‌نام‌ کنند.)
    
    
    منبع :سلامت


فتوای علمای قم علیه دستور احمدی نژاد


    دستور محمود احمدی نژاد مبنی بر صدور مجوز ورود بانوان به ورزشگاه ها با مخالفت مراجع عظام و حضرات آیات صافی گلپایگانی ، مکارم شیرازی ، فاضل لنکرانی و مصباح همراه شد.به گزارش برخی از خبر گزاریها حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم با اعتراض به دستور اخیر رییس جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، از رییس‌جمهور خواست تا پیش از اتخاذ این گونه تصمیمات، با مراجع تقلید و علما مشورت کند..
     همچنین حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به دستور اخیر رییس‌جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعتراض کرد و اظهار داشت: در همه‌جای جهان ورزشگاه‌های فوتبال به عنوان مکان‌های نا امنی شناخته می‌شوند که درگیری، زد و خورد و حتی گاه کشته‌هایی در پی دارد.
    وی با اشاره به پخش مستقیم بازی‌های فوتبال از صدا و سیما افزود: هنگامی همه در خانه به راحتی می‌توانند این مسابقات را به صورت زنده در تلویزیون ببینند، چه ضرورتی وجود دارد که بانوان و خانواده‌ها در فضای نا‌امن ورزشگاه‌ها و در این اماکن حضور پیدا کنند؟ چرا مسأله‌ای را که ضرورت ندارد این‌گونه در جامعه مطرح سازیم تا شوک شدیدی به جامعه وارد شود.
    این مرجع تقلید ضمن حمایت از اقدامات و خدمات رییس جمهور، بر ضرورت مشورت بیشتر با مراجع و علما تأکید کرد و ادامه داد: رییس‌جمهور محترم در این مدت کوتاه که از تصدی ریاست جمهوری می‌گذرد خدمات بسیاری کرده و در مسیر عدالت گام برداشته است، اما ایشان باید دقت داشته باشند مسایل کشور را یک شبه با یک تصمیم نمی‌توان حل کرد.
    وی افزود: در هر مسأله‌ای باید با مشاوران آگاه به آن زمینه مراجعه کرد. در مسایل دینی به مراجع و علما، در مسایل اقتصادی به اقتصاد‌دانان، در مسایل سیاست خارجی به آشنایان به سیاست خارجی و آقای رییس جمهور نباید تنها به مشاوران خودشان در این زمینه قناعت کنند.

    حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی هم‌چنین از ارسال پیامی برای آقای احمدی‌نژاد خبر داد و افزود : من فعلاً منتظر پاسخ رییس‌جمهور هستم و پس از آن به تفصیل در این‌باره صحبت می‌کنم.
    
    همچنین آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز با صدور پیامی که به رسا نمابر شد، درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعلام کرد: انتظار از مسؤولان محترم جمهوری اسلامی این است که با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع کنند.
    
    متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:
    
    «بسم الله الرحمن الرحیم
    اگر چه اینجانب مکرر خطر اختلاط زن و مردم بیگانه و برنامه‌های مضره‌ای را که مخالف عفاف و حجاب بانوان و موجب تغییر شخصیت‌ اسلامی جامعه است، تذکر داده و به همگان در مورد آثار و عواقب سوء گرایش به آداب غیر اسلامی غربی هشدار داده‌ام، اکنون که مؤمنین در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌های کشور، سؤال و ابراز نگرانی می‌نمایند، حسب الوظیفه حرمت نظر زن و مردم اجنبی را به بدن یکدیگر از نظر جمیع فقهای عظام اعلام می‌نمایم.
    علی هذا حضور بانوان در این گونه برنامه‌ها خلاف شرع و تنازل ظاهر از مواضع اسلامی است.
    انتظار از مسؤولان محترم جمهوری اسلامی این است که با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع و موجبات خشنودی قلب مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه را فراهم نمایند.
    در همین رابطه مشاور رییس جمهور در امور علما و روحانیان از احتمال تجدید‌نظر در دستور رییس‌جمهور مبنی بر اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها خبر داد.
    
    حضرت آیت الله فاضل لنکرانی نیز با صدور فتوایی اعلام کرد: از نظر فقهی نظر زن به بدن مرد حتی بدون لذت و ریبه جایز نیست؛ بنابر این شرکت بانوان در مکانهای عمومی ورزشی که همراه با اختلاط است به هیچ وجه جایز نیست.

    
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی عصر دیروز (سه شنبه) با صدور فتوایی، حضور بانوان را در مکانهای عمومی ورزشی که همراه با اختلاط است به هیچ وجه جایز ندانست.
    متن کامل این فتوا بدین شرح است:
    بسمه تعالی
    به دنبال سوالات و استفتائات فراوانی که از طریق تلفن و یا به صورت کتبی و یا حضوری از اینجانب در رابطه با حضور بانوان محترم در ورزشگاهها شده است اشعار می دارد که اولا از نظر فقهی روشن است که نظر زن به بدن مرد حتی بدون لذت و ریبه جایز نیست و ثانیا از مسائلی که اسلام روی آن تکیه فراوان دارد عدم اختلاط زن و مرد است و ملاحظه شده است که اختلاط در جوامع غربی و متاسفانه در برخی نهادهای داخلی چه مفاسد فراوانی به دنبال داشته است. بنابر این شرکت بانوان در مکانهای عمومی ورزشی که همراه با اختلاط است به هیچ وجه جایز نیست و در این امکنه ولو مکانهای خاصی برای زنان اختصاص یابد اما مفاسد اختلاط بر آن مترتب است . و لازم است دولت محترم جمهوری اسلامی مکانهای مستقلی را با رعایت همه ضوابط شرعی برای بانوان جهت امور ورزشی اختصاص دهد و از این جهت تبعیضی بین آنان قائل نشود. انتظار آن است که حرکت مسئولین محترم در مسیر احیای ارزشهای اسلامی باشد و از اموری که موجب خدشه دار نمودن این امر است اجتناب نماید. خداوند به همه توفیق عمل به احکام اسلامی را عنایت فرماید.
    محمد فاضل
    
    
    حجت‌الاسلام محمد ناصر سقای بی‌ریا، در حاشیه دیدار از مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: برخی رایزنی‌هایی از روز گذشته آغاز شده است و در صورت نیاز احتمال تجدید‌نظر دستور اخیر ریاست جمهوری وجود دارد.

    وی افزود: مسأله اخیر یکی از زمینه‌های کمک و حضور حوزه‌های علمیه در تصمیم‌گیری‌های جاری کشور است.
    مشاور رییس جمهور در امور علما و روحانیان ادامه داد: باید بررسی شود که آیا تصمیم‌گیری‌های دولت دارای مشکلات شرعی هستند یا نه؟
    همچنین آیت الله مصباح از حامیان دکتر احمدی نژاد نیز با این تصمیم دولت مخالفت کرده و آن را خلاف مسایل دین دانسته اند.
    برخی منابع آگاه از احتمال لغو دستور رییس جمهور در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه ها طی امروز یا فردا خبر می دهند و حتی لغو سفر رییس جمهور به زنجان را در راستای همین مسئله می دانند.
    همچنین از قم خبر می رسد سایر مراجع و روحانیون نیز در انتظار پاسخ رییس جمهوری هستند و گفته می شود در صورت عدم توجه مناسب با خواست مراجع حوزه علمیه قم واکنش شدید تری را نشان خواهد داد.
    لازم به ذکر است پیش از این نیز بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها که پیشتر بصورت نظر خواهی و دریافت دیدگاه های فقهی و شرعی مطرح شده بود با نظر مخالف مراجع و مسوولان بلند پایه کشور همراه بود و به همین جهت دستور صریح احمدی نژاد برای حضور بانوان در ورزشگاه ها آن هم در شرایطی که لیگ برتر فوتبال پایان یافته بود و از سوی دیگر رویداد ورزشی داخلی دیگری نیز در پیش نبود تا ضرورت توجه به حضور بانوان در ورزشگاه ها را گوشزد کند سوالات بسیاری را در این زمینه طرح کرده بود.
    
    
    
    منبع: ایران نیوز - رسا نیوز


ردپای خدا

تفسیر آیة « و مَکَرُوا و مَکر الله و الله خیرُ الماکرین » را باید از کویر تفتیدة طبس پرسید؛ بیابان خشک طبس، تبلور مرصاد الهی شد برای گرگ های در کمین نشسته ای که راوی سیاه مرگ بودند.
    
     انگیزه ها و زمینه های تجاوز آمریکا:
    
    1ـ پس از فتح لانه جاسوسی (که به تعبیر حضرت امام خمینی انقلاب دوم نام گرفت) و شکست توطئه های مزورانه امریکا در نفوذ و رسوخ و نهایتاً مسخ انقلاب اسلامی از درون و افشای دستهای خیانت بار همساز با شیطان بزرگ و به اسارت گرفتن آنها، تهدیدات نظامی و تحریم اقتصادی از ابتدایی ترین اقدامات جهت غلبه براین پیروزی بزرگ و شکست دادن این نصرالهی بود. همه همپالگی های شیطان بزرگ در این توطئه ها با امریکا همدلی و همکاری داشتند. تبلیغات در جهت این دو توطئه ابتدا بر روی مداخله نظامی تمرکز یافت و به اوج خود رسید وچون دشمن از این توطئه نتیجه ای نگرفت، به تشدید تبلیغات برمسأله تحریم اقتصادی و بسط آن در تمامی کشورهای هم پیمانش پرداخت واین به دو علت بود: اول آنکه آخرین حیله دشمن بود، دوم انحراف اذهان و افکار عمومی از احتمال حمله نظامی، تا اینکه زمینه ذهنی مردم از مسأله منحرف و دشمن خارجی فراموش گردد و به مشکلات داخلی و مسائل اقتصادی معطوف شود.
    2ـ از اهم زمینه هایی که موجبات این هجوم را فراهم ساخت باید به شکست کوششهای دیپلماتیک و طرحهای امریکا جهت آزادسازی جاسوسان خود اشاره کرد . ( مأموریت افرادی چون رمزی کلارک، هانس، حبیب شطی، بنی صدر و قطب زاده)
    
    3ـ در خلال تلاشهای دشمن و عوامل و ایادی امریکا، یعنی گروهکهای چپ و راست و منافق ، این بار نیز به بهانه حفظ سنگر دانشگاه و مخالفت با تعطیل شدن آن و تقابل با انقلاب فرهنگی، با به راه انداختن هیاهوی بسیار به جنگ و جدال و خونریزی وسنگربندی مشغول شدند و آن چنان ماهرانه جو را آماده ساختند که گویی این بخش نیز جزئی از طرح کلی تجاوز نظامی بوده است.
    
    4ـ آتش افروزیهای رژیم بعث عراق در مرزهای خود با ایران و غائله کردستان شگفتی ماجرای تجاوز وقتی روشن می شود که بدانیم دولت تجاوزگر آمریکا در خصوص چنین مأموریتی متجاوز از 5 ماه تمام در صحراهای آریزونا (جایی که تقریباً شرایط کویر ایران را داراست) تعلیمات پیچیده و فشرده ای را به کماندوهای خود داده بود و از پیچیده ترین تکنیکهای نظامی اعم از تسلیحات نظامی و دفاعی تا صنایع مدرن هواپیمایی استفاده کرده و بودجه نامحدودی را برای این عملیات اختصاص داده بود. سازمان هواشناسی امریکا وضع جوی ایران بخصوص منطقه فرود در صحرای طبس را کاملاً مورد پیش بینی علمی قرار داده بود و به علت این که هوای آن شب مهتابی بود، ورود هر نوع هوای غیر مطلوب و وقوع طوفان بعید به نظر می رسیده است.
    
    
    نکات برجسته دیگر درباره حمله نظامی آمریکا:
    
    نکات مهم دیگری که از مطالعه اسناد ومدارک به دست آمده و گزارشها و مقالات نوشته شده حاصل شده است به شرح زیر است:
    1ـ امریکا در واقعه طبس از آخرین امکانات نظامی و تکنیکهای جنگی استفاده کرد، به طوری که برای یک چنین عملیاتی از طرف کنگره امریکا بودجه هنگفتی در نظر گرفته شده بود.
    2ـ بالگردهایی که برای آزادی جاسوسان امریکایی در نظر گرفته شده بودند ، طبق ارزیابی متخصصان امریکایی از بهترین نوع هلی کوپترها و از آخرین مدل آنهابود. بنابراین، مسأله از کار افتادن آنها در جریان عملیات، کاملاً دور از انتظار بوده است.
    3ـ شبی که عملیات نجات درآن به وقوع پیوست مهتابی بود ومعمولاً دراین شبها ازطوفان و بادهای تند خبری نیست ، علاوه بر این ، بر اساس پیش بینی های علمی اداره هواشناسی امریکا، در شب عملیات، هوای کویر طوفانی نبوده است!!
    4ـ بر اساس ارزیابی کارشناسان ، احتمال پیروزی این طرح از نود درصد به بالا پیش بینی شده بود.
    5ـ تهیه کننده وسایل نقلیه ای که می باید امریکایی ها را از اطراف تهران به لانه جاسوسی جابجا کند، یک مزدور خود فروخته به نام علی اسلامی وابسته به حزب منحله خلق مسلمان بوده است.
    6ـ کشورهای مصر ،عربستان سعودی، ترکیه ، عمان و پاکستان در این عملیات امکانات خود را در اختیار امریکا قرار داده بودند.
    7ـ با توجه به حساسیت شوروی سابق درباره تحرکات امریکایی ها و زیر نظرداشتن دائم آنها، بدون شک این عملیات با توافق و هماهنگی شوروی سابق انجام شده بود.
    8ـ جهت فرود اضطراری بالگردها و هواپیماهای 130 ـ C منطقه در تهران و حوالی آن در نظر گرفته شده بود.
    9ـ در شب حادثه طبس، چراغهای ورزشگاه شهید شیرودی روشن بوده است.
    10ـ علی اسلامی تهیه کننده اصلی کامیون ها برای حمل آمریکایی ها به تهران، قبل از اشغال لانه جاسوسی در خصوص به راه اندازی تظاهرات علیه امام (ره) وانقلاب اسلامی با سفارت امریکا همکاری نزدیک داشته است.
    11ـ مزدوران رژیم صهیونیستی در جریان طراحی حمله به طبس نقش بسیار فعالی داشته اند؛ به طوری که از تجربیات طراحان نقشه حمله به فرودگاه "انتبه" در اوگاندا از جمله "شیمون پرز"، استفاده فراوانی شده بود. به هر حال انچه در طبس واقع شد، بدون شک مصداقی دیگر بر سوره فیل بود و 5 اردیبهشت1359 عام الفیل دیگر و "کارتر" نیز مظهر نظام سلطه جهانی، ابرهه ای دیگر، و عنایت و لطف و مرحمت خداوندی بر مؤمنان گسترده . آنچه گذشت نه تنها یک واقعه ساده و زودگذر و فراموش شدنی نبود، بلکه تمثیلی و ذکری است همیشگی و ماندنی برای کسانی که با چشم دل خویش جز آنچه هست می بینند و تذکار دیگری است بر اثبات قدرت فائقه و تامه الهی و بر وهن و سستی کید و مکر دشمنان خدا.
    
    
    


    
    


    
    


    
    


    
    


    
    


    
    


    
    
    
    منبع:http://www.irib.ir