سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Rentalcariran.com

مردی که جهان را شگفت زده کرد

   بیست و دوم بهمن سال 1385، بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، پیروزی که به همت مردم ایران و به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به وقوع پیوست.


    امام (ره) در بیستم جمادی‌الثانی 1320 هجری قمری، مصادف با (زادروز) بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان خمین دیده به جهان گشود.
    امام (ره)، پنج ماهه بود که پدر ایشان آیت‌ا... سید مصطفی موسوی در ذیحجه 1320 مورد سوء قصد قرار گرفت و شهید شد، ایشان در پانزده سالگی و پس از فوت مادرشان، دوران صباوت را در همان شهر خمین پشت سر گذاشتند و تحصیلات ابتدایی و مقداری از دروس مقدماتی را نزد اهل فضل و دانش آموختند، در نوزده‌ سالگی برای ادامه تحصیل علوم اسلامی رهسپار اراک شدند و سپس به قم رفتند و سطوح عالیه را تا سال 1345 هجری قمری به پایان رساندند.ایشان در حوزه‌ درسی مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری پایه‌های علمی و مبانی فقهی و اصولی خود را تحکیم بخشیدند و به درجه اجتهاد نائل شدند، امام (ره) در کنار تدریس فقه، فلسفه و عرفان، درس اخلاق نیز می‌گفتند، در همان زمان عوامل رضاخان به محدود کردن فعالیت‌های ایشان اقدام می‌‌کنند، اما امام از حرکت روشنگرانه باز نماندند و به راه خود ادامه دادند.پس از درگذشت آیت‌ا... بروجردی، مرجعیت امام از سوی فضلای روحانی و مردم اعلام می‌‌شود، جهاد فرهنگی و مبارزه امام (ره) قوت افزون‌تری می‌‌یابد و در سال‌های 40 تا 42 شمسی، این مبارزات به اوج خود می‌رسد.در پانزده خرداد 42، امام به مدت سیصد روز بازداشت می‌‌شود، پس از آزادی یک‌بار دیگر پس از سخنرانی‌های آتشین در رابطه با رژیم پهلوی، دستگیر و به ترکیه تبعید می‌‌شود و پس از یازده ماه اقامت در ترکیه به عراق می‌‌روند، در مهرماه سال 57، امام به فرانسه می‌‌روند و در نوفل لوشاتو اقامت می‌‌کنند، در طی تمام این پانزده سال، امام به بیان ارزش‌ها و آرمان‌های رهایی‌بخش اسلام می‌‌پردازند و مردم از این رهنمون‌ها استفاده می‌‌کنند... رژیم به بن‌بست می‌‌رسد، امام عزم وطن می‌‌کند: عزمی جزم، عزم دیدار امت، عزم رزم.در تاریخ دوازدهم بهمن‌ماه 1357، امام فرانسه را به مقصد ایران ترک می‌‌کنند، تهران مالامال از مردمی است که یکپارچه و متحد، با اشتیاق تمام به استقبال امامشان آمده‌اند، هواپیما در مهرآباد به زمین می‌‌نشیند و امام پای به خاک گلگون و آزاد میهن اسلامی می‌‌گذارند و در آغوش ملت جای می‌‌گیرند...
    همه‌جا، شادی است، صلوات است و تکبیر به عشق و التهاب، اشتیاق و شجاعت و شهادت درهم آمیخته می‌‌شود و سرانجام در 22 بهمن ماه 1357، امام و امت پیروز می‌‌شوند و انقلاب اسلامی دوباره در جهان متولد می‌‌شود. یاد امام (ره) را گرامی می‌‌داریم،مردی که جهان را شگفت زده کرد بیست و هشتمین بهار آزادی به یکایک ایرانیان مبارک باد.