سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Rentalcariran.com

(کاکا)(عبدالرحمان) ستاره برزیل:به دنیـای دیگـری پـا گذاشتم

این روزها کاکا، فوتبالیست محبوب برزیل با مسلمان شدنش خبرهای جنجال‌برانگیزی را برای رسانه‌ها خلق کرده است. همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، مسلمان شدن هافبک سرشناس برزیلی یکی از عناوین درشت رسانه‌های ورزشی در سراسر دنیا شده بود. در چند ماه اخیر تعداد زیادی از فوتبالیست‌های معروف اروپایی به دین مبین اسلام رو آورده‌اند که اکثرشان ملیت فرانسوی داشتند. اما این خبر که کاکا مسلمان شده است، کمی هیجان‌برانگیز شده است. به طور کلی مردم برزیل که نژاد پرتغالی دارند، تعصب زیادی به اعتقادات خود دارند و کمتر پیش می‌آید که رو به دین دیگری بیاورند. ولی کاکا در سفری که به کویت داشت مسلمان شدن خود را اعلام کرد. او اظهار داشت: می‌خواهد رو به دینی بیاورد که پیام صلح و دوستی دارد. او گفت: هر انسانی در زمینه انتخاب راه خود آزاد است و مسئله دین نیز یک امر شخصی است، از این رو کسی حق دخالت در این موضوع را ندارد. من هم با آگاهی کامل و مطالعه دقیق، تصمیم به مسلمان شدن گرفتم و امیدوارم که مسئولان و اعضای باشگاه میلان، تیم ملی برزیل، طرفداران و دوستانم نظرشان نسبت به من تغییر نکند! او حالا‌ نامش را عبدالرحمان گذاشته است.
    
    بیداری از خواب
    کاکا قصد دارد مانند گذشته در تبلیغات محصولات آدیداس شرکت کند و به فعالیت‌های خود مانند سابق ادامه دهد. او می‌گوید: مسلمان شدنم تاثیری در شیوه فعالیت من نگذاشته تنها دیدگاه من نسبت به جهان عوض شده و آگاهانه‌تر و هوشیارتر به دنیا نگاه خواهم کرد. گویا در خواب بودم و اکنون از یک خواب سنگین بیدار شدم و در دنیای روشن چشم باز کردم.
    
    تولد یک ستاره


    اما این بازیکن برزیلی که با پیراهن شماره 8، یادآور (سوکراتس) است کیست؟ ریکاردو کاکا مهاجم - هافبک برزیلی در 22 آوریل 1982 در شهر برازیلیا، پایتخت برزیل چشم به جهان گشود. نام او برگرفته از زبان پرتغالی است.
    وقتی (ریکاردو) کوچک بود صاحب برادری به نام (رودریگو) شد. رودریگو با زبان کودکانه‌اش نمی‌توانست به راحتی نام برادر بزرگ خود را که (ریکاردو) بود، خطاب کند، لذا او را )Caca( می‌نامید. همین نام بر روی ریکاردو باقی ماند. او می‌گوید: نام کاکا برای من خوش‌یمن بوده است.
    ریکاردوی هفت ساله در کوچه و خیابان‌ها پا به توپ بود. به گفته والدینش هیچ‌گاه او را بدون توپ نمی‌توانستند مشاهده کنند. کاکا 12 سال بیشتر نداشت که وارد باشگاه سائوپائولو شد و در یک تورنمنت، با تیم زیر چهارده ساله‌ها بازی کرد. مسئولان باشگاه به استعداد وی پی بردند و او را تشویق به بازی فوتبال کردند. از ابتدای سال 2001، عضو تیم بزرگسالان سائوپائولو شد و در 131 بازی رسمی، 48 گل زد و خیلی سریع قدم به دنیای حرفه‌ای‌ها گذاشت. او در سن 21 سالگی پیراهن شماره 22 میلان را بر تن کرد؛ در واقع در سال 2003 تیم خانگی سائوپائولو را ترک و وارد میلان شد.او توانست به سرعت خود را در میان بازیکنان مطرح قرار دهد.کاکا در میلان محبوب شد. آمارها نشان می‌دهند که او هم‌تراز (آندره شوچنکو) و (پائولو مالدینی) هوادار داشته است.
    
    پسری بازیگوش
    کاکا از همان دوران نوجوانی پسری بازیگوش بود. او با موهای سیاه و چشمان نافذش خود را در دل همه جا کرد. وقتی سوار بر موتور (هارلی دیویدسن) و یا (بی‌‌ام‌و 1400) خود می‌شد توجه همه را به خود جلب می‌کرد. او به یک نام معروف و جنجالی تبدیل شد البته نه در زمین فوتبال بلکه در میان دوستانش آن هم به دلیل روحیه شاد و بانشاطی که داشت.یک بار با دوستانش شرط بست که در یک پرش خطرناک در استخر شرکت کند اما سرش به لبه استخر خورد و آسیب جدی دید، در نتیجه مدتی از صحنه فوتبال دور شد تا بهبود پیدا کرد. وقتی در خیابان‌های میلان قدم می‌زد و یا با مادرش سوار بر اتومبیل لوکس خود می‌شد، نگاه‌های همه به سوی او جلب می‌شد. کاکا به طور کلی فردی متواضع و مهربان است و همین مسئله همه را به سوی خود جلب کرده است.
    
    و ازدواج در سال 2005
    وی در 23 دسامبر 2005، در حضور ششصد مهمان در یک کلیسا در برازیلیا با کارولین 18 ساله فرزند نماینده شرکت (دیور) شهر سائوپائولوی برزیل پیمان ازدواج بست، گرچه پیش از این گفته می‌شد، کارولین دختر صاحب (دیور) است اما بعد مشخص شد که شایعه‌ای بیش نبود و کارولین دختر نماینده شرکت آرایشی و بهداشتی و تولیدکننده عطر و ادوکلن (دیور) در برزیل است، از مهمانان ویژه مراسم ازدواج آنان باید به نام‌هایی چون رونالدو، آدریانو، دیدا، باتیستوتا و مربیان تیم ملی برزیل اشاره کرد. کارولین و کاکا برای اولین بار در سال 2002 در یک مهمانی همدیگر را ملاقات کردند و همین آشنایی تبدیل به ازدواج آنان شد. حتی وقتی کاکا از سائوپائولو در سال 2003 به سوی ایتالیا رفت، کارولین که یک بچه مدرسه‌ای بود در انتظارش ماند و فقط اوقات تعطیلات را به همراه خانواده نزد کاکا به میلان می‌رفت. بالاخره آنان سال گذشته با یکدیگر ازدواج کردند و هر دویشان از ازدواج‌شان، احساس خوشحالی و خوشبختی می‌کنند.
    
    دین اسلام، دین مردمی
    کاکا یک ماهی است که مسلمان شده از این رو توجه بیشتری از نشریات روز جهان را معطوف خود کرده است، به همین مناسبت مجله (نوولا) با او یک گفتگوی خودمانی و دوستانه صورت داد که در ذیل خواهید خواند.
    _ نظرت درباره دین اسلام چیست؟
    کاکا: دین اسلام یک دین مردمی و متعادل است. دینی مملو از دوستی و صلح و شادمانی من با مطالعه چندین کتاب به ویژه کتاب آسمانی مسلمانان (قرآن) رو به اسلام آوردم و از انتخابم راضی هستم.
    _ نظرت درباره جام‌جهانی 2006 چه بود؟
    کاکا: تجربه خوبی بود اما دردسرهای زیادی داشت. برزیل در آلمان خوب بازی نکرد، شاید به دلیل خستگی بیش از حد بازیکنان بود. من نیز خسته بودم. پس از به پایان رسیدن جام‌جهانی و عدم موفقیت برزیل، نیاز به استراحت بیشتری داشتم، خوشحالم که همسرم کارولین وضعیت مرا درک کرد و به پیشنهاد من در (سائوپائولو) به استراحت پرداختم.
    _ موسیقی مورد علاقه‌ات چیست؟
    کاکا:من موسیقی را دوست دارم به غیر از موسیقی‌های Heavy همه نوع موسیقی را می‌پسندم و به موسیقی برزیلی و ایتالیایی بیش از دیگر موسیقی‌ها گوش می‌دهم، می‌خواهم بگویم علاقه بیشتری به موسیقی فولکوریک دارم.
    _ بهترین دوستانت چه کسانی هستند؟

    کاکا: من دوستان زیادی دارم. رونالدو و روبینیو از دوستان خوب من محسوب می‌شوند. دیدا، کافو و آموروسو هم نیز از بهترین دوستانم هستند. از سوی دیگر برای (پائولو مالدینی) احترام خاصی قائل هستم و او را یک دوست خوب و یک رهبر واقعی می‌دانم. به نظر من او بهترین بازیکن جهان است.
    _ درباره خانواده‌ات بگو؟
    کاکا: من به خانواده خود احترام زیادی می‌گذارم و آنها را دوست دارم. پدرم مشاور من است و باید بگویم که مادری مهربان دارم و همسرم نیز بهترین حامی من در زندگی است.
    من و کارولین مدت زیادی است که یکدیگر را می‌شناسیم. او علاوه بر تحصیل می‌خواهد در زمینه طراحی لباس با (چور جیوآرمانی) که از دوستان خانوادگی ما به شمار می‌آید همکاری داشته باشد. خوشحالم که یک همسر باهوش و بااستعداد دارم و امیدوارم در آینده زندگی آرام و راحتی داشته باشیم.
    _ ورزش‌های مورد علاقه‌ات به غیر از فوتبال؟
    کاکا: گلف، اتومبیلرانی، تنیس، شنا، موتورسواری و اسکی روی برف را دوست دارم. در زمستان به اسکی می‌روم و همیشه هم به زمین می‌‌خورم و دست و پایم صدمه می‌بیند. همچنین عاشق اتومبیلرانی هستم و آیرتون سنا با وجود این‌که نزدیک به یازده سال از مرگش می‌گذرد را تحسین می‌کنم. در ضمن شوماخر و آلونسو نیز از بهترین اتومبیلرانان جهان محسوب می‌شوند.
    _ برای آینده چه هدفی دارید؟
    کاکا: دوست دارم با میلان در لیگ ایتالیا و باشگاه‌های اروپا موفق شوم. بزرگ‌ترین هدف من قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپاست و می‌خواهم روزهای زیبایی در فوتبال ایتالیا بیافرینم. امیدوارم در جام‌جهانی آینده بتوانیم یک بار دیگر قهرمان جهان شویم.