سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Rentalcariran.com

از سریال‌های ماه رمضان بیشتر بدانید

    شاید زمانی که این شماره از مجله خانواده سبز را می‌خوانید چند روزی به آغاز ماه رمضان باقی مانده باشد. شبکه‌های تلویزیونی در چند سال اخیر ذائقه مخاطبان خود را به تماشای برنامه‌های نمایشی عادت داده‌اند. به همین دلیل است که تصور ماه رمضان بدون برنامه‌های نمایشی کار چندان ساده‌ای نیست. حالا دیگر ساخت برنامه‌های مناسبتی و سریال‌های نمایشی برای ماه رمضان تبدیل به یک روند حرفه‌ای شده‌ است. این مسئله را می‌توان از نام‌هایی دانست که در این سال‌ها به عنوان بازیگر و کارگردان در این سریال‌ها حضور داشته‌اند. امسال هم که همه شبکه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند و باز هم با داستان‌هایی خاص و بازیگرانی متنوع به سراغ خلق سریال‌هایی مناسب برای این ایام رفته‌اند.
     آنچه که در ساخته‌های امسال قابل توجه است تنوع قصه‌ها و مضامینی است که امسال شبکه‌های مختلف به سراغ آن رفته‌اند.
     از سوی دیگر تولید این آثار نمایشی امسال زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است و این می‌‌تواند نویدبخش آینده خوبی برای سریال‌های مناسبتی باشد که معمولا شتاب و تعجیل در ساخت آنها همیشه به کیفیت‌شان لطمه می‌زد.
     در این شماره از مجله به معرفی چهار سریالی می‌پردازیم که از سوی شبکه‌های مختلف برای این ایام تولید شده‌اند.
    
    
    
    
    شبکه یک؛ ساده‌دلان


    محمد حسین لطیفی در سال‌های گذشته طی همکاری با شبکه سه سیما سریال‌های مختلفی همچون: سفر سبز، کت جاودیی، وفا، همسایه‌ها و.... را ساخته است. این کارگردان مدتی است که پی‌گیر ساخت سریالی تاریخی درباره انقراض دوره قاجار و روی کار آمدن سلسله پهلوی در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست. اتفاقی که تاکنون نیفتاده و شاید او بعد از ساخت سریال ساده‌دلان آن را جدی‌تر دنبال کند.قصه سریال ساده‌دلان قصه‌ شهری است و تمام ماجرا در تهران و اطراف آن تصویربرداری خواهد شد. داستان هم از جایی آغاز می شود که صحاف پیر و متدینی به اسم سیدخلیل صحاف‌زاده به دلیل کهولت سن، کار صحافی را رها می‌کند و مشغول خرید و فروش کتاب‌های قدیمی و خطی می شود. او با نوه اش دنیا که دانشجوی رشته فیزیک است، اختلافاتی دارد و پسرش محمود هم بر سر سهم‌الارثش با پدر و دنیا کشمکش دارد. محمود از نامادری‌اش انتظار دارد برای رسیدن به هدفش به او کمک کند. یکی دیگر از شخصیت های اصلی داستان، سیدجلیل برادر بزرگ خلیل است که شرکت ساختمانی بزرگی را با دو پسر و دامادش اداره می کند و قصد دارد برای توسعه فعالیت‌هایش، با شخصی به اسم حشمتیان که مجری طرحهای نفتی است، به سرمایه‌گذاری و ساختمان‌سازی در امارات بپردازد ایجاد می‌کندو...
    ساده‌دلان مانند دیگر ساخته‌های لطیفی از گروه بازیگران حرفه‌ای زیادی سود برده است. محمد کاسبی، حسین محجوب، ثریا قاسمی، باران کوثری، مهرانه مهین ترابی، سیروس گرجستانی ، محسن قاضی مرادی، پوریا پورسرخ، حمید ابراهیمی، برزو ارجمند، مهران رجبی، لیدا عباسی و... بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کرده‌اند. تصویربرداری سریال هم از اواخر خرداد ماه آغاز شده و تا اوایل ماه رمضان ادامه خواهد داشت.از ما نشنیده بگیرید اما شبکه یک سیما حساب خاصی روی این سریال باز کرده است. داستان حال و هوایی دینی و ماورایی دارد و این همان چیزی است که کار گروه سازنده را سخت کرده است.
    
    
    
    
    شبکه دو؛ آخرین گناه

    حسین سهیلی‌زاده کارگردان سریال (آخرین گناه) اصرار چندانی به افشای خلاصه داستان آن ندارد و هربار که از او درباره این مسئله سوال می‌کنیم به یک خط توضیح کفایت می‌کند: داستان این سریال در یک شهر اتفاق می‌افتد و ماجرا اینگونه است که در این شهر افرادی که به گناه شهرت دارند، به قتل می‌رسند و.....البته کنجکاوی‌های ما به نتیجه رسیده و می‌توانیم بگوییم که داستان این سریال از زمانی آغاز می‌شود که چشم فردی را به فردی دیگر پیوند می‌زنند و این مسئله دیدگاهی به فرد دوم می‌دهد که او حالا می‌تواند خیلی چیزها را به چشم ببیند. شاید دیگر نیاز به توضیح نباشد که داستان این سریال داستانی ماورایی است و یکی از جذابیت‌های داستان، جلوه‌های ویژه‌ای است که شما در این داستان خواهید دید. این مسئله همان وجه تمایز این سریال با ساخته‌های دیگر رمضان امسال است. سهیلی‌زاده هم برای این سریال به سراغ یک فرمول شناخته‌ شده سریال‌های پر مخاطب یعنی بازیگران شناخته شده رفته است. علی دهکردی، آتیلا پسیانی، جمشید مشایخی، منوچهر آذر، حمید رضا پگاه، مینا لاکانی، لیلا اوتادی، اشکان خطیبی، محمد عمرانی، احمد ساعتچیان، ندا مقصودی و... برخی از این بازیگران هستند که داستان کار سهیلی زاده را روایت می‌کنند. مسئله قابل ذکر دیگر درباره این سریال نگارش فیلمنامه آن به صورت همزمان توسط امید سهرابی و رحمان سیفی آزاد است. البته با توجه به حساسیت‌های فیلمنامه گروهی از کارشناسان مذهبی در نگارش و تکمیل فیلمنامه با نویسندگان همکاری داشته‌اند. این سریال به تهیه کنندگی مهرام رسام تهیه می‌شود.
    
    
    
    
    شبکه سه؛ خوب، بد، زشت

    علیرضا افخمی اولین کارگردانی است که امسال ساخت سریال ماه رمضان را برای شبکه سه آغاز کرده است.(خوب، بد، زشت) نام این سریال داستانی است که یادآور فیلم سینمایی وسترنی از سینمای هالیوود است.
    ساخت این سریال از اواخر خرداد ماه آغاز شده است. در این مجموعه بازیگرانی همچون: فتحعلی اویسی، ابوالفضل پورعرب، بهاره رهنما، سروش صحت، مهران رجبی، مرجانه گلچین، فرناز رهنما و صدرالدین حجازی ایفای نقش می‌کنند.شاید کار افخمی را بتوان تنها سریال طنز ماه رمضان دانست. این مسئله از اینجا استنباط می‌شود که قصه سریال او درباره سه کلاهبردار است که در ماجرایی بسیار پیچیده موفق به کلاهبرداری می شوند اما در ادامه مسیر، قصه به شکلی که آنها پیش‌بینی کرده بودند پیش نمی رود و با ماجراهای عجیبی روبه رو می‌شوند. طبیعی است که در تلویزیون نمی‌توان درباره این قشر محترم اجتماع داستانی جدی روایت کرد و به دغدغه‌های ذهنی آنها نزدیک شد. وقتی هم که قرار است سه شخصیت محترم اینگونه در سی قسمت میهمان خانه‌های شما شوند قطعا تنها با زبان طنز می‌توان به سراغ آنها رفت. فیلمنامه این سریال توسط علیرضا بذرافشان نوشته شده و بهروز مفید اولین مدیر شبکه پنج سیما، تهیه کنندگی این سریال را به عهده داشته است.
    
    
    
    
    
    
    شبکه پنج؛ بوی خوش زندگی

    علی شاه‌حاتمی کارگردان متنوعی است. او در کارنامه کاری خود ساخت همه گونه فیلم و سریال را دارد.
    سریال (بوی خوش زندگی) که شاه‌حاتمی این روزها در حال ساخت آن برای شبکه پنج سیما است، ابتدا با نام همبرگر به شبکه یک سیما ارائه شد که در نهایت مسئوولان شبکه تصمیم گرفتند فیلمنامه علیرضا طالب‌زاده را در اولویت تولید قرار دهند. بوی خوش زندگی به تهیه کنندگی حسین صابری تهیه می‌شود. شاه‌حاتمی ترجیح داده تا در این سریال هم با همان گروهی از بازیگران کار کند که در سریال‌های قبلی با آنها تجربه همکاری داشته است. مجید صالحی، پویا امینی، یوسف مرادیان، مجید حاجی‌زاده، خشایار راد،رضا ناجی،پوراندخت مهیمن، کاوه سماک باشی، ماریا خبازی، نگار فرهمند، آتوسا گودرزی، عباس بیگدلی، محمدرضا حسینی قانع و... برخی از بازیگران این سریال هستند.
    شاه‌حاتمی متن فیلمنامه را هم خودش نوشته و البته مانند چند سریال دیگر این کارگردان هم از ابتدا فیلمنامه نوشته‌شده‌ کاملی وجود نداشت و کار بر اساس یک سیناپس جلو می‌رفت. داستان هم در ماه رمضان اتفاق می‌افتد و از خانه‌ای آغاز می‌شود که چهار شخصیت داستان در آن زندگی می‌کنند. عمو رستم ( با بازی رضا ناجی) پیرمردی آپاراتچی است که خانه خود را به سه دانشجو اجاره داده است. این سه جوان، دانشجوی یکی از دانشگاه‌های تهران هستند که در کنار تحصیل، کار هم می‌کنند. مجتبی، رضا و سیامک در این خانه به همراه عمو رستم زندگی می‌کنند. مجتبی دانشجوی رشته زبان انگلیسی است که در کنار تحصیل به عنوان پیک در یک پیتزا فروشی کار می‌کند. رضا هم که دانشجوی رشته پزشکی است، بعد از ظهرها در یک کارواش کار می‌کند. سیامک هم که دانشجوی رشته ادبیات فارسی است، گاهی مسافر کشی می‌کند. این سه شخصیت هر یک داستان خود را دارند. در مقطعی از داستان سرقت موتور مجتبی باعث می‌شود که همه برای حل مشکل او به فکر بیفتند و....
    
    
    
    
    
    شهرک ترافیک
    سریال شهرک ترافیک کاری است مشارکتی بین سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران و شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران. این برنامه به تهیه‌کنندگی (سهیل موفق) یکی از جوان‌ترین تهیه‌کنندگان تلویزیون که کار خود را با بازیگری آغاز کرده است انجام می‌شود. کارگردانی این مجموعه تلویزیونی را مریم مصفا به عهده دارد و با هنرمندی کیومرث ملک‌مطیعی، نصرا... رادش، پرستو گلستانی و نیز سهیل موفق اجرا می‌شود و لاله صبوری، بازیگر سریال‌های طنز، نویسندگی آن را به عهده دارد.این مجموعه در قالب عروسکی، نمایشی در سال گذشته 26 قسمت تولید و پخش شده، 52 قسمت جدید آن با تغییراتی در چارچوب داستان در حال تدوین است. همچنین علاوه بر ساخت این مجموعه تلویزیونی قرار بر این است که یک فیلم داستانی نود دقیقه‌ای نیز از این مجموعه تهیه شود تا در جشنواره کودک و نوجوان شرکت کند. پخش این مجموعه داستانی از مهرماه امسال همزمان با شروع فصل مدارس آغاز می‌شود.طرح این مجموعه تلویزیونی آموزشی در سال 83 اولین بار توسط سهیل موفق به مدیران سازمان حمل و نقل و ترافیک اعلام شد و پس از بررسی، این عزیزان موافقت خود را به تلویزیون اعلام کرده و نتیجه آن ساخت و تولید این مجموعه است که بسیار موفق و پربیننده است.