سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Rentalcariran.com

ردپای خدا

تفسیر آیة « و مَکَرُوا و مَکر الله و الله خیرُ الماکرین » را باید از کویر تفتیدة طبس پرسید؛ بیابان خشک طبس، تبلور مرصاد الهی شد برای گرگ های در کمین نشسته ای که راوی سیاه مرگ بودند.
    
     انگیزه ها و زمینه های تجاوز آمریکا:
    
    1ـ پس از فتح لانه جاسوسی (که به تعبیر حضرت امام خمینی انقلاب دوم نام گرفت) و شکست توطئه های مزورانه امریکا در نفوذ و رسوخ و نهایتاً مسخ انقلاب اسلامی از درون و افشای دستهای خیانت بار همساز با شیطان بزرگ و به اسارت گرفتن آنها، تهدیدات نظامی و تحریم اقتصادی از ابتدایی ترین اقدامات جهت غلبه براین پیروزی بزرگ و شکست دادن این نصرالهی بود. همه همپالگی های شیطان بزرگ در این توطئه ها با امریکا همدلی و همکاری داشتند. تبلیغات در جهت این دو توطئه ابتدا بر روی مداخله نظامی تمرکز یافت و به اوج خود رسید وچون دشمن از این توطئه نتیجه ای نگرفت، به تشدید تبلیغات برمسأله تحریم اقتصادی و بسط آن در تمامی کشورهای هم پیمانش پرداخت واین به دو علت بود: اول آنکه آخرین حیله دشمن بود، دوم انحراف اذهان و افکار عمومی از احتمال حمله نظامی، تا اینکه زمینه ذهنی مردم از مسأله منحرف و دشمن خارجی فراموش گردد و به مشکلات داخلی و مسائل اقتصادی معطوف شود.
    2ـ از اهم زمینه هایی که موجبات این هجوم را فراهم ساخت باید به شکست کوششهای دیپلماتیک و طرحهای امریکا جهت آزادسازی جاسوسان خود اشاره کرد . ( مأموریت افرادی چون رمزی کلارک، هانس، حبیب شطی، بنی صدر و قطب زاده)
    
    3ـ در خلال تلاشهای دشمن و عوامل و ایادی امریکا، یعنی گروهکهای چپ و راست و منافق ، این بار نیز به بهانه حفظ سنگر دانشگاه و مخالفت با تعطیل شدن آن و تقابل با انقلاب فرهنگی، با به راه انداختن هیاهوی بسیار به جنگ و جدال و خونریزی وسنگربندی مشغول شدند و آن چنان ماهرانه جو را آماده ساختند که گویی این بخش نیز جزئی از طرح کلی تجاوز نظامی بوده است.
    
    4ـ آتش افروزیهای رژیم بعث عراق در مرزهای خود با ایران و غائله کردستان شگفتی ماجرای تجاوز وقتی روشن می شود که بدانیم دولت تجاوزگر آمریکا در خصوص چنین مأموریتی متجاوز از 5 ماه تمام در صحراهای آریزونا (جایی که تقریباً شرایط کویر ایران را داراست) تعلیمات پیچیده و فشرده ای را به کماندوهای خود داده بود و از پیچیده ترین تکنیکهای نظامی اعم از تسلیحات نظامی و دفاعی تا صنایع مدرن هواپیمایی استفاده کرده و بودجه نامحدودی را برای این عملیات اختصاص داده بود. سازمان هواشناسی امریکا وضع جوی ایران بخصوص منطقه فرود در صحرای طبس را کاملاً مورد پیش بینی علمی قرار داده بود و به علت این که هوای آن شب مهتابی بود، ورود هر نوع هوای غیر مطلوب و وقوع طوفان بعید به نظر می رسیده است.
    
    
    نکات برجسته دیگر درباره حمله نظامی آمریکا:
    
    نکات مهم دیگری که از مطالعه اسناد ومدارک به دست آمده و گزارشها و مقالات نوشته شده حاصل شده است به شرح زیر است:
    1ـ امریکا در واقعه طبس از آخرین امکانات نظامی و تکنیکهای جنگی استفاده کرد، به طوری که برای یک چنین عملیاتی از طرف کنگره امریکا بودجه هنگفتی در نظر گرفته شده بود.
    2ـ بالگردهایی که برای آزادی جاسوسان امریکایی در نظر گرفته شده بودند ، طبق ارزیابی متخصصان امریکایی از بهترین نوع هلی کوپترها و از آخرین مدل آنهابود. بنابراین، مسأله از کار افتادن آنها در جریان عملیات، کاملاً دور از انتظار بوده است.
    3ـ شبی که عملیات نجات درآن به وقوع پیوست مهتابی بود ومعمولاً دراین شبها ازطوفان و بادهای تند خبری نیست ، علاوه بر این ، بر اساس پیش بینی های علمی اداره هواشناسی امریکا، در شب عملیات، هوای کویر طوفانی نبوده است!!
    4ـ بر اساس ارزیابی کارشناسان ، احتمال پیروزی این طرح از نود درصد به بالا پیش بینی شده بود.
    5ـ تهیه کننده وسایل نقلیه ای که می باید امریکایی ها را از اطراف تهران به لانه جاسوسی جابجا کند، یک مزدور خود فروخته به نام علی اسلامی وابسته به حزب منحله خلق مسلمان بوده است.
    6ـ کشورهای مصر ،عربستان سعودی، ترکیه ، عمان و پاکستان در این عملیات امکانات خود را در اختیار امریکا قرار داده بودند.
    7ـ با توجه به حساسیت شوروی سابق درباره تحرکات امریکایی ها و زیر نظرداشتن دائم آنها، بدون شک این عملیات با توافق و هماهنگی شوروی سابق انجام شده بود.
    8ـ جهت فرود اضطراری بالگردها و هواپیماهای 130 ـ C منطقه در تهران و حوالی آن در نظر گرفته شده بود.
    9ـ در شب حادثه طبس، چراغهای ورزشگاه شهید شیرودی روشن بوده است.
    10ـ علی اسلامی تهیه کننده اصلی کامیون ها برای حمل آمریکایی ها به تهران، قبل از اشغال لانه جاسوسی در خصوص به راه اندازی تظاهرات علیه امام (ره) وانقلاب اسلامی با سفارت امریکا همکاری نزدیک داشته است.
    11ـ مزدوران رژیم صهیونیستی در جریان طراحی حمله به طبس نقش بسیار فعالی داشته اند؛ به طوری که از تجربیات طراحان نقشه حمله به فرودگاه "انتبه" در اوگاندا از جمله "شیمون پرز"، استفاده فراوانی شده بود. به هر حال انچه در طبس واقع شد، بدون شک مصداقی دیگر بر سوره فیل بود و 5 اردیبهشت1359 عام الفیل دیگر و "کارتر" نیز مظهر نظام سلطه جهانی، ابرهه ای دیگر، و عنایت و لطف و مرحمت خداوندی بر مؤمنان گسترده . آنچه گذشت نه تنها یک واقعه ساده و زودگذر و فراموش شدنی نبود، بلکه تمثیلی و ذکری است همیشگی و ماندنی برای کسانی که با چشم دل خویش جز آنچه هست می بینند و تذکار دیگری است بر اثبات قدرت فائقه و تامه الهی و بر وهن و سستی کید و مکر دشمنان خدا.
    
    
    


    
    


    
    


    
    


    
    


    
    


    
    


    
    
    
    منبع:http://www.irib.ir